AGC٬ AWB٬ BLC٬ HLC٬ Min Illumination٬ motion detection٬ WDR٬ اصطلاحات دوربین٬ مفاهیم تخصصی دوربین مدار بسته
مفاهیم تخصصی دوربین مدار بسته

آشنایی با مفاهیم تخصصی دوربین مدار بسته – فناوری BLC – WDR – HLC – AGC

blc cctv

BLC – Black Light Compensation    مفاهیم تخصصی دوربین مدار بسته

دوربین هایی که در داخل محیط های بسته و پوشیده به سمت محل ها با نور خارجی (مانند پنجره و درب های ورودی) نصب می شوند ، پدیده نور مخالف می باشد . با فناوری BLC در دوربین مداربسته میتواند نور پس زمینه تصویر را جبران نموده و با کم یا زیاد نمودن اتوماتیک نور پس زمینه تصویر واضح تری داشته باشیم .

در شب رنگی

STARVIS -starlight

دوربین های Starlight  قادر به ارایه تصویری ایده آل در شرایط نوری کم ، در حدود F1.65 LUX  میباشد تصویر دید در شب رنگی داشته باشید

HLC – High Light Compensation یا HSBLC

هنگامی که در محدوده دید دوربین منابع نوری مستقیم و مزاحم وجود داشته باشد ، این امر باعث عدم وضوح تصویر می گردد ، با تکنولوژی HLC میتوانیم این منابع مزاحم را پوشش داده و نور محیط را متناسب با تصویر تنظیم کنیم .

WDRWide Dynamic Range    مفاهیم تخصصی دوربین مدار بسته

در حالی که فناوری BLC باعث می شود تا اشیاء تیره موجود در یک تصویر واضح تر دیده شود WDR در یک محل تصویر تیره و روشن هم زمان وجود داشته باشد ، وضوح هر یک از این اشیاء متناسب با یکدیگر و به صورت کاملا مشخص از هم تشخیص داده می شود .

AGC cctv معنی wdr

AGC – Automatic Gain Control

مدار خودکار کنترل بهره که سیگنال ویدیویی رو در شرایط کم نور افزایش می دهد ، در غیر این صورت در تصویر دوربین مداربسته اختلالاتی به صورت نویز در تصویر به شکل خاکستری دیده میشود .

Privacy Zone

در هنگام تصویر گرفتن از مناطق خاص در صورتی که نیاز باشد تا بخش خاصی از محدوده موردنظر تحت مانیتورینگ دوربین قرار نگیرد میتوان با این تکنولوژی حداکثر 16 بخش تصویر را از دید دوربین حذف نمود.

Motion Detection

با استفاده از این تکنولوژی شما می توانید نقاطی در تصویر را انتخاب و عدم حرکت اشخاص و اجسام را در این محدوده ها کنترل نمایید ، این فناوری دوربین را قادر می سازد تا بوسیله آلارم حرکت اتفاق افتاده در نقطه مورد نظر را اطلاع دهد .

Min Illumination

حداقل نور موردنیاز دوربین را که برای تصویر برداری یا حس ردن حرکت مورد نیاز است Min Illumination می نامند و هر چه این مقدار به صفر نزدیکتر باشد قابلیت تصویر برداری دوربین در محیط های کم نور بیشتر است ، اصطلاحا به دوربین هایی که توانایی کار در نور کم را داشته باشد DAY & NIGHT می گویند ، در بعضی از انواع دوربین ها برای بدست آوردن تصاویر رنگی و بهتر در محیط های کم نور از تکنولوژی ICR استفاده می گردد .

AWB – Automatic White Balance

همواره رنگ ها با توجه به درجه حرارت رنگ سفید موجود در محیط تشخیص داده می شوند فن آوری AWB در دوربین های مدار بسته موجب می شود تا با تنظیم میزان کمی یا زیادی رنگ در محیط تصاویر را با وضوح و کیفیت رنگ بهتری نمایش و ذخیره کنیم .

تهیه شده توسط پشتیبانی فنی اچ دی تک – برای همایت و همراهی، ما رو در اینستاگرام اچ دی تک رو دنبال کنید