وصل کردن دوربین مداربسته به کامپیوتر
وصل کردن دوربین مداربسته به کامپیوتر

وصل کردن دوربین مداربسته به کامپیوتر

در این مقاله قصد داریم نحوه وصل کردن انواع سیستم های مداربسته به کامپیوتر توسط برنامه CMS رو مورد بررسی قرار دهیم

وصل کردن دوربین مداربسته به کامپیوتر
 انتقال تصویر دوربین مدار بسته روی کامپیوتر

وصل کردن دوربین مداربسته به کامپیوتر در تمامی سامانه ها اعم از کامپیوتر، لپ تاپ، گوشی های تلفن هوشمند و یا تبلت ها اجرای متفاوتی خواهد داشت. که به روش سیمی یا از طریق شبکه وایرلس wireless است. که روش های شبکه بی سیم وایرلس از ۲۰ متر تا ده ها کیلومتر توسط انتن های رادیویی متغیر است که روش اصولی رو مورد بررسی قرار میدیم.

وصل کردن دوربین مداربسته تحت شبکه و دوربین های کواکسیالی به کامپیوتر

 در حالت کلی دوربین های کواکسیالی (AHD-HDCVI-HDTVI-ANALOG) و دوربین های تحت شبکه IP به صورت متفاوت است. چرا که دوربین های کواکسیالی رو باید حتما به دستگاه DVR/XVR وصل کرد و از طریق دستگاه به کامپیوتر وصل کرد. اما دوربین های IP رو به صورت مستقیم، دیتاهای تصویری را از دوربین به کامپیوتر انتقال دهید بدون نیاز به دستگاه NVR.

اتصال دوربین با استفاده از کابل شبکه به مودم و یا اتصال آن از طریق سوئیچ به مودم

تنظیم IP Address دوربین در پنجره باز شده و بردن به رنج معمول شبکه

انجام تنظیمات شبکه دوربین مداربسته تحت شبکه از طریق مرورگر وب

 از این مراحل می بایست نرم افزار CMS دوربین مداربسته مورد نظر را دانلود و راه اندازی نمایید توجه داشته باشید که نرم افزار CMS در هر دستگاهی متفاوت است و قابل استفاده برای برند دیگر نیست مگر آن که آن پلتفرم مشابه داشته باشند.تمامی دوربین های مداربسته جدید و قدیمی قابلیت ارسال تصاویر روی سیستم عامل های Widows را دارند. هم چنین بسیاری از آن ها می توانند با سیستم عامل های MAC نیز تبادل اطلاعات نمایند. اما در صورتی که دوربین مداربسته مورد نظرتان نتوانست با برخی نسخه ها ارتباط برقرار نماید، لازم است که تغییراتی در ویندوز خود اعمال نمایید.

وصل کردن دوربین مداربسته به کامپیوتر

سرعت و کیفیت انتقال تصویر دوربین مداربسته در کامپیوتر بستگی زیادی به نوع دوربین ثبت تصاویر و نرم افزارهای انتقال تصویر و همچنین اینترنت مناسب دارد که نرم افزار CMS توسط تولید کننده دوربین های مداربسته مدام در حال به روز رسانی و بهبود هستند.

تمامی دوربین های مداربسته قابلیت نصب در ویندوز را دارند.و همچنین بعضی از برند برنامه مک هم ساپورت میکنند،

دستگاه XVR یا NVR را به مودم متصل کنید

نخستین اقدام دوربین IP یا دستگاه ایکس وی ار را از طریق کابل LAN یا شبکه وایرلس به مودم (روتر) یا کامپیوتر وصل کنید

وصل کردن دوربین مداربسته به کامپیوتر دوربین مداربسته برای کامپیوتر

معمولا دوربین ها و دستگاه های معتبر دارای نرم افزار کامپیوتر هستند که در قدیم به همراه دستگاه و یا دوربین ارایه میشد ، که جدیدا همه سیستم ها رو میتونید از طریق اینترنت دانلود کنید که با توجه به برند محصول نرم افزار سی ام اس CMS متفاوت است

انجام تنظیمات بر روی نرم افزار وصل کردن دوربین مداربسته به کامپیوتر

بعد از نصب نرم افزار دوربین مداربسته روی کامپیوتر باید دستگاه و یا دوربین مداربسته را در نرم افزار اضافه کنید. برای این کار معمولا گزینه هایی با نام های Add Device یا Add یا علامت + در صفحه اصلی یا منوی نرم افزار وجود دارد اطلاعات مربوط به رو به نرم افزار میدین

IP دستگاه یا دوربین ( از منوی دستگاه ها قسمت شبکه یا Network قابل مشاهده است )

سریال نامبر S/N دستگاه جهت انتقال توسط P2P ( از منوی دستگاه یا توسط QR code قابل دسترس است )

نام کاربری و رمز معتبر ( قبل از وصل کردن دستگاه به شبکه باید روی دستگاه ست کنید

در کل به دو روش میتوانید تصویر دوربین روی کامپیوتر داشته باشید

تنظیمات از طریق شبکه داخلی Local Network
بوسیله انجام تنظیمات مربوط به شبکه محلی در نرم افزار و وارد کردن نام کاربری و رمز می توانید تصاویر زنده و ضبط شده خود را بر روی نرم افزار مشاهده کنید.
انتقال تصویر دوربین از طریق اینترنت روی کامپیوتر  Internet connection

در این روش لازم است محل نصب دستگاه دوربین مداربسته و محل گیرنده هر دو به اینترنت مجهز باشند . سرعت و کیفیت اینترنت در هر دو محل عاملی حیاطی و مهم در سرعت انتقال تصاویر دوربین مداربسته است.
برای انتقال تصویر بوسیله اینترنت بعد از نصب نرم افزار دوربین مداربسته برای کامپیوتر یا دستگاه های مشابه مانند موبایل و تبلت در هر کجای دنیا که به اینترنت دسترسی داشته باشید می توان تصاویر زنده و ضبط شده دوربین مداربسته را دریافت کرد.

در روش اول انتقال تصویر بصورت محلی ( LOCUAL ) به این معنی است حوزه آنتن دهی مودم وایرلس هستید تصاویر را دریافت خواهید کرد و با دور شدن از محل دیگر قادر به دریافت تصاویر نخواهید بود

تیجه گیری :

در این مقاله به محبوب ترین های آن ها که جنبه عمومی دارند و به برند مطرح اشاره کردیم. نرم افزار های مختلف بسیاری برای دوربین های مداربسته در سیستم عامل اعم از ویندوز و مک (کامپیوتر) یا اندروید و ios (گوشی) موجود است.

و در آخر نرم افزار های محبوب برند ها مانند نرم افزار داهوا Smart Pss، نرم افزار برایتون یا Briton VMS هایک ویژن،قابل نصب بر روی موبایل اندروید ، ویندوز و . . برای دانلود وجود دارد.. اگر شما هم به دانلود این نرم افزار نیاز دارید به صفحه دانلود نرم افزار طراحی و جانمایی دوربین مداربسته مراجعه نمایید

در آموزش های بعدی نحوه وصل کردن دوربین مداربسته به کامپیوتر با نرم افزار های مختلف آموزش خواهیم داد

تهیه شده توسط تیم فنی اچ دی تک