قابلیت UTC
قابلیت UTC در دوربین مداربسته چیست ؟

قابلیت UTC در دوربین مداربسته چیست؟

به قابلیتی در دوربین مداربسته گفته می شود که یک راه ارتباطی و دسترسی به دوربین از طریق کابل کواکسیال برای کنترل منو تنظیمات در دوربین مداربسته آنالوگ و آنالوگ HD را فراهم می کند. دوربین های مداربسته در مکان های مختلف مانند دیوار ، سقف و بعضی اوقات در مکان هایی با ارتفاع زیاد و دسترسی سخت برای جلوگیری از آسیب توسط افراد خلافکار نصب می شوند.

اگر دوربین به دلایل مختلف در مکانی نصب شده باشد که دسترسی به آن برای اعمالی مانند تعمیر ، نگهداری یا تست سخت باشد قابلیت UTC کمک زیادی به شما در این زمینه خواهد نمود.
قابلیت UTC به کاربر این امکان را می دهد که از راه دور به منو OSD دوربین مداربسته دسترسی داشته باشند و تنظیمات مربوط به دوربین را از راه دور و بدون نیاز به فاصله کم از دوربین انجام دهند.
از مزایای این تکنولوژی این است که نیازی به تغییر مدار اصلی دوربین برای بهره برداری از این تکنولوژی نمی باشد و سیگنال های کنترلی منو OSD از طریق کابل کواکسیال به دوربین انتقال پیدا می کند.
لازم به ذکر است که منو OSD تنظیماتی مانند رنگ ، نور ، فعال و غیر فعال کردن سنسور ها و قابلیت های مختلف دوربین مداربسته را در اختیار کاربر قرار می دهد.

USD Controller دوربین مدار بسته

قابلیت UTC کنترلر به کنترلری گفته می شود که دارای یک ورودی و خروجی تصویر با پورت BNC می باشد. برای استفاده از این کنترلر باید ورودی آن را به کابل تصویر دوربین مداربسته با قابلیت UTC متصل نمود و خروجی آن را به نمایشگر یا دستگاه DVR متصل نمود.
شما می توانید پس از نصب دوربین ها تنظیمات مربوط به منو OSD را به راحتی در کنار نمایشگر یا دستگاه ضبط تصاویر انجام دهید.

مزایای قابلیت UTC در دوربین مداربسته

از مهمترین مزایای این تکنولوژی صرفه جویی در زمان نصب یا تست سیستم نظارتی می باشد که می تواند تا حدود زیادی مشکلات و سختی های این بخش را برطرف نماید. این قابلیت به کاربر اجازه دسترسی به تنظیمات دوربین را بدون دسترسی مستقیم به آن می دهد.

از جمله مزایای این قابلیت می توان به موارد زیر اشاره نمود

دسترسی به منو OSD از راه دور توسط کابل کواکسیال
تنظیم دوربینهای بیرونی از داخل ساختمان
کاهش زمان و از بین بردن مشکلات مشاهده تنظیمات دوربین
اعمال تنظیمات بدون دسترسی مستقیم به دوربین
یک راه حل مقرون به صرفه بدون تغییر در طراحی دوربین
البته باید توجه داشته باشید که این قابلیت تنها بر روی سیستم نظارتی آنالوگ و آنالوگ HD وجود دارد و در سیستم مداربسته تحت شبکه می توان تنظیمات را از طریق کنترل پنل آنها و با امکانات بیشتر انجام داد